Laura Caballero
Social Media Manager
hello@talentid.es
Contactar amb la Laura
Amb els nous mitjans que emergeixen cada mes durant els últims anys, la comunicació està evolucionant a un ritme sense precedents. Qualsevol marca, companyia o grup de persones que desitgin connectar-se i construir una forta relació amb el seu públic ha d’aprendre i entendre els seus hàbits, no només com a consumidors, sinó com a éssers connectats a les xarxes socials.
Això ha portat a empreses i altres grups a diversificar la seva comunicació en diferents llocs, per tal de respondre millor a la demanda del públic.
No hi ha una solució única per a tots
El primer pas seria identificar amb precisió on i com l’audiència obté la seva informació. Totes les xarxes no es vinculen amb totes les dades demogràfiques, ni totes les marques o empreses. No és només que alguns consumidors no utilitzaran certes plataformes, sinó sobretot perquè cada plataforma social proporcionarà un nivell diferent o tipus de relació. Segons el context o la font de la investigació, cada plataforma serà considerada com un canal diferent, cadascun rellevant per a algunes situacions, i no per a altres.
Cada xarxa té la seva pròpia funció
Fer ús específic de diverses plataformes forja la forma en què una empresa o marca ha de desenvolupar la seva estratègia de comunicació. Una vegada que les plataformes de mitjans socials rellevants s’identifiquen, el més important és proporcionar l’experiència correcta a la xarxa correcta. No només la informació proporcionada ha de ser útil, sinó que la relació ha de ser fidel al que la plataforma generalment ofereix als seus usuaris. A causa de que l’èxit depèn de l’intercanvi i del compromís de l’usuari, cada via ha d’oferir una experiència complementària relacionada amb la marca, estenent la seva influència allà on el públic ho desitgi. Des de la reputació a la conversa, el suport online i l’orientació a concursos o promoció, les seves necessitats i el públic decidirà on actuar.
Prenguem un exemple ...
En el cas d’un nou negoci, en un sector molt definit, pràcticament sense competència i poc conegut per al públic en general, és difícil i costós fer-se un lloc en xarxes socials que et permeti comunicar-te amb el teu públic objectiu i accelerar el creixement en vendes.
Amb The Butcher Society, vam començar des de 0, creant la seva pàgina de Facebook i Instagram així com el contingut del seu bloc per obtenir prestigi i posicionament tant en cercadors com en les xarxes socials en què la marca ha decidit estar.
Aquesta empresa, distribuïdora de carn de qualitat premium ha aconseguit en poc temps una comunitat àmplia en xarxes, amb clients fidels amb els que es comunica a través de newsletters mensuals amb novetats i descomptes, i les publicacions en les seves xarxes socials.
Transmissió de contingut?
El paper bàsic que es dóna als mitjans de comunicació social és la propagació de continguts, i l’error més comú és deixar al consumidor com un component passiu, en el qual se suposa que sintonitzen en una pàgina de Facebook o un feed de twitter per obtenir informació. El que la majoria d’empreses obliden és que aquestes plataformes socials ofereixen una oportunitat de conversa per tots dos costats, proporcionant informació de qualitat que pot ser utilitzada més tard per la marca per perfeccionar la seva estratègia de comunicació.
Si el compromís del públic és la clau, llavors aquestes plataformes han d‘oferir una major varietat de serveis i oportunitats més específiques del que un lloc web o un butlletí de notícies pot oferir. En aquest sentit, l’èxit de la presència online depèn d’una sòlida estratègia de contingut, oferint actualitzacions rellevants, vídeos o altres experiències multimèdia al públic, assegurant-se que el contingut tingui una vida pròpia a cada plataforma.
T'ajudem amb la teva estratègia
Els mitjans socials, si estan aïllats o utilitzats només per mostrar informació, no seran de gran ajuda. Cada negoci té les seves pròpies necessitats específiques, audiència, hàbits i maneres de mantenir-se en contacte amb el seu públic i/o clients. Les xarxes socials ofereixen una gamma il·limitada de formes de respondre a les necessitats específiques, fent de la marca un soci fiable, disponible i modern per a cada usuari.
Totes les campanyes de mitjans socials depenen d’un anàlisi sòlid, una gran visió del mercat d’avui i del demà i una estratègia consistent per estendre el que massa sovint és la branca menys concorreguda de la comunicació d’una empresa.
Cas d'èxit
Per un dels nostres clients, un grup acadèmic privat amb seu a Espanya, hem utilitzat una gran varietat de plataformes online per oferir als públics externs una bona experiència del que realment significa per als pares i estudiants. No només ajudem a les escoles del grup a mostrar el seu bon treball, sinó que també els ajudem a redefinir els contorns de la seva xarxa de comunicació, en un context molt diferent.
En confiar en aquestes plataformes per actualitzacions constants i atractives, vam aconseguir construir una comunitat en línia forta involucrada en una conversa sobre i al voltant de la seva experiència de l’ensenyament, sent un estudiant o simplement un pare d’un estudiant. Tot el contingut de qualitat, actualitzacions i vídeos ajuden a l’escola a presentar el seu funcionament, i les xarxes socials donen a aquests continguts una audiència més àmplia, compromesos en una relació contínua en les plataformes de destinació (Twitter, Facebook, Instagram i Youtube).
Talent·id t'ofereix ...
Solucions úniques
i adaptades perquè el teu negoci destaqui per sobre dels teus competidors, amb eines i mètodes estratègics perquè puguis assolir els teus objectius.
Preus ajustats
perquè el teu pressupost en comunicació estigui d’acord a les teves necessitats i s’ajusti a la mida i facturació del teu negoci a cada moment.
Especialistes
cadascun dels nostres professionals és especialista en eines i mètodes del seu àmbit de treball, sempre connectat als canvis i novetats.
Servei mundial
el nostre treball ens permet treballar amb empreses de totes les parts del món. El nostre equip parla fins a 4 idiomes i tenim col·laboradors al voltant del món.