Fes-te notar: Utilitza la marca visual apropiada

Nicolas Godon
Responsable Digital
hello@talentid.es

Contacta amb en Nicolas



Al llarg del teu procés d’adquisició de leads, i fins i tot després, la teva imatge de marca o “branding”, tant si opera com una empresa o com un individu, és la firma que et seguirà a tot arreu. És per això que qualsevol entitat que actuï en un entorn competitiu ha de confiar en una marca visual perfecta per assegurar la connexió del seu branding amb l’audiència, en els canals adequats, per entregar el seu missatge en el millor context possible i amb la major eficiència.

Colors, formes i fonts: un codi

La imatge de marca o “branding” es compon bàsicament d’elements molt simples: Colors, formes i fonts. Junts formaran un llenguatge visual que connectarà amb el públic al que vols arribar, a través de tots els teus suports. El que vol dir és que, per ser eficient, necessites utilitzar el mateix color corporatiu i les fonts exactes en els mitjans online i offline, però també utilitzar les fonts i els colors alternatius adequats per combinar perfectament amb la teva identitat de marca principal en tots els suports de comunicació.

Sovint els professionals tendeixen a confondre un logotip amb una identitat visual. Mentre que el teu logotip està destinat a transmetre els teus valors fonamentals o l’activitat, la marca visual cobreix tots els aspectes de la teva comunicació “silenciosa”, donant més força al teu missatge, ja sigui una aparició en la premsa, una presentació de vídeo o el teu lloc web.

A visual icon

Prenguem un exemple ...

Poc després de ser comprada per eBay, Vivanuncios, amb seu a Mèxic, va buscar reforçar alguns dels seus sectors d’activitat, principalment immobiliari, i expandir la seva plataforma de negoci “Protool” a través de la seva imatge de marca.

Responent a una necessitat real, proporcionem una sòlida plataforma SAAS on els venedors poden gestionar les seves vendes, els seus clients potencials i tenen accés als valuosos KPI per millorar el seu negoci.

Com a proveïdor, vam dissenyar landing pages per obtenir més clients potencials per “Protool”, i vam redissenyar targetes de visita i tanques publicitàries, per donar-li més continuïtat al seu missatge, utilitzant una imatge de marca ben definida, a través de suports on-line i off line.

També produïm dues càpsules en suport vídeo, una explicant els principals valors de l’aplicació en línia, i l’altre protagonitzat per usuaris que explicaven la seva experiència com a venedors o compradors de la plataforma.

T'ajudem, on i offline

És possible que no ho hagis considerat, però la teva marca visual està a tot arreu: a la targeta de visita, per descomptat, factures, cartes, segell de l’empresa, volants i qualsevol eina impresa a la teva disposició. Està també a les xarxes socials, facebook, twitter i fotos de perfil linkedin, en la teva signatura de correu electrònic… Les empreses amb més èxit presten molta atenció a tenir un “branding” coherent de la seva marca en línia, en qualsevol suport, paper o digital, amb l’objectiu (des d’anuncis de televisió a fires de negocis) de ser reconeguts a primera vista per la seva imatge de marca.

Per aconseguir aquesta coherència és necessari comptar amb un equip professional que revisi cada peça de comunicació per assegurar que el llenguatge visual s’articuli al voltant de les bases que es van establir al principi del projecte. L’element clau és la carta gràfica que, a part dels elements principals com el logotip i les referències de color, defineix els detalls de la forma correcta dels logotips, textos i altres elements que han de ser utilitzats en qualsevol suport i en qualsevol context, sempre en línea amb la imatge de marca o “branding”. D’aquesta manera, la teva empresa projectarà una imatge professional i fiable als teus clients i companys, reforçant la quota de mercat i l’evolució de la teva marca.

No estàs segur si tens les solucions adequades per a la teva empresa? Posa’t en contacte amb mi i et diré quins elements clau poden beneficiar-te.

TID_Lau_AD7I3724

Cas d'èxit

Per a un dels nostres clients, una plataforma per reservar espai en companyies de transport marítim proporcionem a l’empresa un nou conjunt de vídeos tutorials, eines de disseny gràfic com targetes de visita i infografies, seguint en tot moment les seves directrius d’imatge de marca, i seguim desenvolupant la seva estratègia de màrqueting de continguts.

Una empresa en creixement que està proporcionant un nou servei per al transport, va apostar pel màrqueting de continguts en un entorn gràfic de qualitat, amb un branding molt definit, per ajudar a l’equip de vendes a assolir els seus objectius.

Sent un sector molt tradicional, l’enfocament 100% digital de la marca la va orientar naturalment a buscar recursos que solen utilitzar startups i competidors del món del comerç electrònic. Amb una imatge més jove, definida des del principi per la seva imatge de marca i continguts de gran interès per al seu públic objectiu.

Aquesta marca basada a Barcelona i amb seus a més països d’Europa ha aconseguit millorar la seva imatge de marca i comunicar els beneficis que proporciona la seva plataforma de comparació de preus.

iContainers infography: an example of smart content marketing

Talent·id t'ofereix ...

Solucions úniques

i adaptades perquè el teu negoci destaqui per sobre dels teus competidors, amb eines i mètodes estratègics perquè puguis assolir els teus objectius.

Preus ajustats

perquè el teu pressupost en comunicació estigui d'acord a les teves necessitats i s'ajusti a la mida i facturació del teu negoci en cada moment.

Especialistes

cadascun dels nostres professionals és especialista en eines i mètodes del seu àmbit de treball, sempre connectat als canvis i novetats.

Servei mundial

el nostre treball ens permet treballar amb empreses de totes les parts del món. El nostre equip parla fins a 4 idiomes i tenim col·laboradors al voltant del món.

Segueixes dubtant? Consulta els projectes relacionats