Fotografia professional: una part essencial de la teva estratègia de comunicació

Mar Ximenis
Productora Audiovisual
hello@talentid.es

Contactar amb la Mar



Des de fa alguns anys, l’engranatge fotogràfic professional s’ha estès al públic en general, i no és estrany trobar turistes amb una càmera i una o dues bosses de lents professionals penjades del seu coll.

Això ha millorat globalment la qualitat general de les fotografies disponibles en línia, però també ha entrenat el públic en un nou estàndard fotogràfic. No només l’equip, sinó també el programari involucrat en aquestes noves càmeres fa de cada aficionat un fotògraf qualificat, capaç de prendre imatges d’alta velocitat o poca llum amb grans resultats.

En aquest entorn, les imatges no professionals per a un catàleg o un lloc web ja no són una opció, ni tan sols per un curt període de temps (lloc web temporal, primer catàleg de productes). Aquest públic entrenat és cada vegada més difícil de complaure, sent cada cop més necessari el servei de fotografia professional.

Diferents fotografies per a diferents propòsits

A part de la pujada en la qualitat global, avui dia la fotografia professional ha de prendre part en una sòlida estratègia de contingut, ajustant els seus enquadraments als mitjans de comunicació en els quals es mostrarà, per tal d’utilitzar el llenguatge visual que un públic particular espera en un context definit. Ajudat pel responsable de l’estratègia de comunicació, dissenyarà configuracions i finalment tècniques de retoc i formats finals dedicats a mitjans socials, catàlegs de paper, llocs web (tant per a pantalles d’escriptori com mòbils) per tal de servir millor a l’estratègia de comunicació en qualsevol pas del procés.

Tot, des de les llums a les ubicacions serà acuradament escollit de manera que la peça de fotografia professional s’ajusta a tot el trencaclosques de la comunicació. És per això que el fotògraf ha de ser integrat i conscient de tota l’estratègia subjacent al seu treball.

Els principals objectius habituals

La fotografia professional és un element decisiu de la reputació d’una marca. Des de fotos d’estil de vida fins a fotos de catàleg de productes, el nom de l’empresa serà reconegut i jutjat per la rellevància i qualitat general de les imatges que mostren els seus serveis. La creativitat és fonamental per aconseguir notorietat, però en la majoria dels casos, les bones imatges no són suficients. La posició d’una marca dins del mercat es basa en la saviesa en el moment de prendre una decisió clara sobre la seva imatge, és per això que un bon servei de fotografia professional serà essencial per a l’èxit d’una estratègia de comunicació.

Les fotografies més destacades també dirigiran directament l’atenció cap als suports de comunicació de la marca, així com en la impressió, el web, els mitjans socials o la comunicació audiovisual. Obtenir notorietat respecte a la multitud és amb el que moltes marques han estat lluitant durant anys, sobretot perquè estaven massa a prop del seu context de marca i referències per poder pensar amb originalitat. La creativitat a la fotografia professional li dóna a l’estratègia l’espai que necessita per connectar-se a un públic més ampli, utilitzant codis i conceptes en constant evolució.

Prenguem un exemple ...

La indústria farmacèutica s’enfronta a un dels seus majors reptes des de fa gairebé 60 anys: proporcionar al món antibiòtics de segona generació capaços de superar la resistència i adaptació de virus i bacteris. ABAC és un laboratori amb seu a Barcelona preparat per al desafiament!

Una marca completament nova, ABAC Therapeutics necessitava una imatge forta per recaptar diners d’inversors i fer una entrada seriosa en la comunitat terapèutica.

Hem produït un vídeo de marca rodat a Barcelona presentant el propòsit de la creació de la signatura. També proporcionem l’equip un conjunt de fotografies professionals que il·lustren la seva rutina diària, instal·lacions i processos per a construir un banc de fotos per cobrir totes les necessitats del departament de relacions públiques.

Un element crític del Màrqueting de Continguts

Amb l’estratègia correcta, el contingut fotogràfic de qualitat ajudarà molt a les vendes i la lleialtat dels clients. També construirà una forta identitat visual per garantir que la seva marca sigui reconeguda, desenvolupant un estil que estarà associat als valors de la seva empresa. Més que inventar o aplicar receptes al seu cas particular, sempre intentem traduir la seva identitat central en imatges que no només trobarà rellevants per a la seva marca, sinó també per al seu públic i els seus clients.

Així que no esperis més i contacta amb nosaltres per revisar les solucions que els nostres fotògrafs poden oferir-te.

Cas d'èxit

Construir una identitat forta és molt important per a una petita empresa, especialment si està orientada a la digitalització.

Stickaze, una startup que ven carcasses amb propietats per enganxar els telèfons mòbils a diferents superfícies ens va contactar per produir el seu primer vídeo, que era un desafiament veritable en si mateix per explicar l’ús del seu producte.

El vídeo va haver de ser curt i eficient, per despertar l’interès dels amants i entusiastes de la tecnologia, mentre proporcionava una base sòlida per connectar també amb possibles socis i inversors. El resultat és un clip curt, fresc i amigable que reflecteix valors de la marca i del producte. Fet a Barcelona.

sergio
cocina
coche

Talent·id t'ofereix ...

Solucions úniques

i adaptades perquè el teu negoci destaqui per sobre dels teus competidors, amb eines i mètodes estratègics perquè puguis assolir els teus objectius.

Preus ajustats

perquè el teu pressupost en comunicació estigui d'acord a les teves necessitats i s'ajusti a la mida i facturació del teu negoci en cada moment.

Especialistes

cadascun dels nostres professionals és especialista en eines i mètodes del seu àmbit de treball, sempre connectat als canvis i novetats.

Servei mundial

el nostre treball ens permet treballar amb empreses de totes les parts del món. El nostre equip parla fins a 4 idiomes i tenim col·laboradors al voltant del món.

Segueixes dubtant? Consulta els projectes relacionats