Situació del sector de l'educació
En l’actual entorn educatiu coexisteixen una gran quantitat de centres educatius i escoles en tots els nivells, des de l’educació infantil fins a la universitària. Això ha provocat l’increment de l’oferta de centres educatius que al costat del descens poblacional progressiu que s’està produint en les últimes dècades, està provocant una situació altament competitiva en el sector de l’educació.
És per aquests motius que cal tenir en compte què és el que busquem i que volem aconseguir en el moment de començar a elaborar un pla de comunicació per a una entitat de l’àmbit de l’educació. Aquí us deixem els principals objectius que es pretenen aconseguir amb una bona estratègia de comunicació per a un centre educatiu o escola:
Cercar avantatges competitius sostenibles
Adequar el missatge a allò que demanda la societat
Crear una marca sòlida i memorable
Comunicar-se de manera efectiva amb els públics
Els centres educatius i escoles de qualsevol etapa educativa necessiten la comunicació per arribar al seu públic objectiu, no tractant-se només d’accions de comunicació puntuals, sinó d’un pla de comunicació que abasti aspectes com la cultura corporativa, la identitat visual, la comunicació institucional, la publicitat, la comunicació interna, etc.
Eines per a la comunicació en educació
Pàgina Web
La pàgina web d’un centre educatiu o escola és, probablement, el primer contacte que tenen les famílies i els futurs alumnes amb l’entitat educativa durant el seu període de recerca i comparació d’estudis.
La pàgina web és l’element fonamental en la comunicació dels centres. És essencial que la pàgina web sigui capaç de captar la seva atenció i oferir respostes al que estan buscant.
A més, la web ha de ser visual, pràctica, funcional i adaptable a tots els formats mòbil.
No es tracta només de tenir una pàgina web sinó de ser diferents, d’oferir una informació rellevant.
Disseny gràfic de suports
La definició de la imatge corporativa i els elements visuals en l’àmbit de l’educació són de summa importància. L’impacte que genera una imatge pot ser molt representativa del tipus d’ensenyament, els valors, la importància de la relació amb les famílies, l’atenció a la diversitat …
Hem d’utilitzar el disseny gràfic per generar elements visuals en els diferents formats que segueixin un mateix patró i una mateixa línia de comunicació.
És molt important que les famílies associïn ràpidament els diferents missatges al centre educatiu o escola.
Jornades de Portes Obertes
Per presentar l’oferta educativa en una Jornada de Portes Obertes a les famílies i futurs alumnes hem d’utilitzar un llenguatge adaptat al públic al qual s’adreça la jornada a cada moment.
Segons l’etapa educativa que es vagi a tractar en cada jornada, les activitats i visites s’hauran d’adaptar. No és el mateix ensenyar el centre a una família amb nens petits que fer-ho a un estudiant que busca un Cicle Formatiu.
És indispensable solucionar en la visita totes les preguntes que puguin tenir les famílies, donant a conèixer els beneficis i sent precisos en el missatge per tenir més probabilitats d’èxit.
Comunicació digital amb les famílies
Hem de tenir en compte que l’elecció d’un centre educatiu o escola és una de les decisions de compra més meditades, de manera que articular una estratègia de comunicació basada en continguts segmentats es planteja com l’estratègia idònia.
Per a això, un dels canals més efectius és l’e-mail màrqueting, sempre ben estructurat, atractiu, en moments puntuals i amb informació rellevant i d’interès per al públic al qual va dirigit.
Actualment és molt fàcil dirigir una campanya puntual a un públic específic, aconseguint així una segmentació efectiva i amb resultats.
Vídeos corporatius i Banc d'imatges
Les fotografies i el contingut audiovisual representatiu d’un centre educatiu o escola solen aportar un valor afegit important a qualsevol classe de contingut web.
Està clar que no surt gratis contractar un professional perquè faci fotografies o gravi vídeos dels serveis que ofereixes per a la comunitat educativa. No obstant això, aquesta inversió pot suposar un avantatge en l’àmbit SEO, una diferenciació respecte als competidors i un ajut considerable al reconeixement de la imatge de marca.
Unes fotos i vídeos de qualitat donen sensació de professionalitat i poden donar-li un atractiu extra a les activitats i classes del centre o escola.
I per a la comunicació interna ...
CRM per a gestió de leads
El CRM per gestionar la relació amb els alumnes i les seves famílies és imprescindible per als centres de formació. Permet tenir la informació clau de cada alumne actualitzada i en un mateix lloc.
En l’actualitat és necessària la formació constant per progressar professionalment, per això en empreses de formació és essencial que hi hagi una comunicació constant entre alumnes, exalumnes i centre que permeti transmetre’ls ofertes formatives i mantenir-los informats de les novetats del seu sector professional.
Ajuda a personalitzar la vostra experiència educativa i és una de les formes més efectives d’aconseguir la diferenciació respecte a la competència.
Eines d'organització interna
La complexitat de la societat actual insta a un canvi en la forma en què les organitzacions educatives es comuniquen i relacionen amb el seu entorn, especialment en l’àmbit intern, amb les famílies i amb altres agents de la comunitat educativa.
El nostre objectiu és aconseguir generar oportunitats d’aprenentatge, agilitzar les tasques administratives i millorar els fluxos de treball actuals.
Les eines de gestió al núvol permeten a treballadors, professors, alumnes i famílies estar connectats i disposar de tots els recursos necessaris en tot moment.
Assessorament permanent de comunicació
El nostre objectiu és ajudar-te a reforçar la imatge de marca del teu centre educatiu o escola, incrementar el nombre d’alumnes, augmentar els leads de famílies i futurs estudiants, controlar la reputació online i aconseguir notorietat a la xarxa.
Per a això, analitzarem la situació comunicativa actual i farem una anàlisi de les accions realitzades i els seus resultats per dissenyar una estratègia de comunicació adequada.
En Talent·id ens involucrem amb tots els nostres clients per detectar les necessitats comunicatives i elaborar plans estratègics a mesura.
Talent·id t'ofereix ...
Solucions úniques
i adaptades perquè el teu negoci destaqui per sobre dels teus competidors, amb eines i mètodes estratègics perquè puguis assolir els teus objectius.
Preus ajustats
perquè el teu pressupost en comunicació estigui d’acord a les teves necessitats i s’ajusti a la mida i facturació del teu negoci en cada moment.
Especialistes
cadascun dels nostres professionals és especialista en eines i mètodes del seu àmbit de treball, sempre connectat als canvis i novetats.
Servei mundial
el nostre treball ens permet treballar amb empreses de totes les parts del món. El nostre equip parla fins a 4 idiomes i tenim col·laboradors al voltant del món.